Przeznaczenie
Przekładnia zębata jest przeznaczona do redukcji prędkości obrotowej oraz przeniesienia momentu obrotowego na zespół mieszający mieszarki krążnikowej MK-015. PZ-MK-015 jest przekładnią specjalną.
Budowa i zasada działania
Przekładnia składa się z zamkniętej dwudzielnej obudowy, pary kół zębatych stożkowych oraz dwóch zespołów ułożyskowania poziomego i pionowego. Koło zębate talerzowe jest zamocowane na pionowym wałku zdawczym, natomiast koło stożkowe małe jest umocowane na poziomym wałku wejściowym.
Obudowa stanowi miskę olejową, której uzębienia kół oraz łożyska są samoczynnie smarowane metodą zanurzeniowo – rozbyzgową.
Moment obrotowy jest przenoszony z silnika elektrycznego, poprzez przekładnię wielo pasową na wał wejściowy przekładni i dalej jest przekazywany poprzez parę kół stożkowych na wał zdawczy. Zredukowana prędkość obrotowa wału zdawczego jest przekazywana na zespół mieszający mieszarki krążnikowej.
Charakterystyka techniczna
Typ przekładni
|
PZ-MK-015
|
|
Moment obrotowy na wałku wejściowym
|
Mmax
|
|
Zazębienie
|
zerowe, normalne
|
|
Zęby
|
proste, stożkowe
|
|
Moduł czołowy
|
mc
|
8
|
Przełożenie przekładni stożkowej
|
i
|
0,197
|
Ilość zębów koła talerzowego
|
z
|
71
|
Ilość zębów koła stożkowego
|
z
|
14
|
Prędkość obrotowa wałka wyjściowego
|
obr/min.
|
35
|
Pojemność miski olejowej
|
dm3
|
6
|